tisdag 24 juni 2014

Tisdagkväll

Sitter i en av rummets sängar. Nära Tage för att kunna se om det börjar rycka i lilla armen. Ibland rycker det till, men han drömde nog bara. Men hjärtat mitt hoppar till och sätter sig snabbt i halsgropen och hjärtat börjar banka hårt. Men det var bara lite sovryck. Tyra gnyr till och snurrar lite i extrasängen vi fått in på rummet. Jag stryker henne över håret för att visa att det är tryggt och att hon kan sova vidare. Känner på Tage, för femtielfte gången. Känns han lite varm? Bara inte det blir en snabb febertopp som vi inte hinner med. Kl 01 får han Ipren igen... Han har lagt sig i sin bästa sovställning, på mage med lilla blöjgumpen upp i vädret. 

Det jobbigaste är nog att vi alltid måste vara på vår vakt. Kan liksom aldrig slappna av. Hur gör man det? Är stesoliden med? Vilken adress är vi på? Vart gör jag av flickorna? Fast det är nog också att vi faktiskt inte vet framtiden. Autism? Utvecklingsstörning? Kommer anfallen att avta? Vem ska hjälpa Tage när jag och Ola inte finns mer? Det låter kanske dumt att tänka så, men tro mig, vi tänker också att vi ska leva en dag i taget och att oavsett hur det blir så är Tage världens finaste. Men jag är ibland rädd att jag ska bli "snuvad" på ett friskt barn. För han är ju så fin i sin utveckling nu. Det ÄR svårt att förklara och det ÄR svårt för andra att förstå. Vi förväntar oss det inte heller, men det är jobbigt och ofta orkar vi inget mer än varandra. Men det räcker gott. 

Måste snusa på mina minsta litegrann. 


 Gonatt alla fantastiska som smsar och kommenterar här och där. Det är fint 💜 

9 kommentarer:

  1. Hoppas att natten var fortsatt lugn för lilla Tage och er andra♥

    SvaraRadera
  2. Hej ❤️at mitt hoppas oxo att ni fick sova och att Tage klarar det hela vägen utan problem ! Det var skönt att se er en snabbis! Kramar m värme till er alla M Lotta!

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder, hoppas ni fick en lugn natt och att allt är bra idag. Ja vi är många som försöker förstå men det går förstås inte riktigt. Det får räcka med att ni förhoppningsvis vet att vi finns här när ni behöver prata eller skrika eller vila. Jag på lite längre avstånd snart förstås, men ändå nära i tanken och bara ett meddelande bort! Stor kram

    SvaraRadera
  4. Oo ja, det vet vi fina Nina. Det var lite jobbigt att säga hej då nu senast faktiskt. Kommer sakna er mycket. Stor lång kram ❤️

    SvaraRadera
  5. Vad tufft ni har det. Tänker ofta på er och den styrka ni måste försöka haför att få allt att funka. Det går inte att förställa sig alla känslor och tankar som finns hur gärna man än vill. Vi är många som finns där för er om det behövs!!! En dag i taget, det viktigaste först!!! Många kramar till er alla!!!

    SvaraRadera
  6. Hoppas att allt gick bra för Tage!! Ni är verkligen starka och helt fantastiska! Kram från Öland

    SvaraRadera