söndag 29 juni 2014

Söndag på avd 1 barninfektionen

Nu får vi snart lämna IVA i Malmö för att åka till avd 1 - barninfektionen. Tage sover och tar igen sig lite. Han har ätit, bajsat, kissat utan kateter och är pigg. Han är unte sig själv riktigt än, pigg fast groggy på nåt vis. Han hade 37,8 för en stund sen (med paracetamol i kroppen) Nu hoppas vi att tempen stabiliserar sig. Han får antibiotika så på rätt håll borde det vara. Det är så fantastiskt med all personal här. De tar så väl hand om oss. Vi känner oss så trygga. Men hatar att vara här. Saknar flickorna något så oerhört där hemma. Ebba reder sig bra och är nöjd med att vara med mormor men Tyra är känsligare och vill vara med oss. Det för ont i mig. I natt delade jag och Ola på oss och sov några timmar var hemma. Kändes tråkigt att lämna. Men vi vet att vi måste få sova. Ligger redan back sedan vi var på patienthotellet efter vaccineringen. Jag längtar INTE till nästa spruta, vid 18 månader. Ska ju försöka få till en vattkoppsvaccination också. 
Det som stressar mig mycket är dessa febertoppar. Tage fick feber, det får fort. Han hade 37,8 när vi tempade honom vid anfallet en liten stund senare 39,3. Det är ju så förkylningar/virus fungerar. Är någon förkyld, "en vanlig dagisförkylning" och Tage blir smittad, ja då blir det med stor sannolikhet anfall med eventuell respirator som utgång. Vi känner oss så jäkla tråkiga när vi måste fråga våra nära och kära om de är förkylda och utgången blir då att vi inte vågar ses, men så får det bli. Vi får fortsätta dela på oss, jag och Ola, med barnen så att de får lite livskvalitet. Nä, just nu känns det ganska tråkigt. Vi missade älskade Camillas (Olas lillasyster) och Mattias bröllop igår. Ola skulle varit toastmaster. En klok och fin människa som jag fått äran att lära känna via sjukdomen beskrev oron som Dravet tillför livet som att det liksom gör att "livet smakar dåligt. Jag vill leva utan den dåliga smaken, men nu finns den där och går inte att tvätta bort." Hur ska vi göra för att  hålla den dåliga smaken borta? 

2 kommentarer:

  1. Bra att ni följer Tages exempel och vilar ut, det behövs ju för att orka resten av dagen. Hoppas ni hinner med lite mystid med tjejerna, tur att de är så kloka och förståndiga de stora barnen, de förstår att ni gör ert allra bästa för dem, mer kan ni inte begära av er själva! Ser att Tage sover lugnt med lilla armen lyft - så gör riktiga stålisar! PS: Hoppas ni inte lät Shanti passa hönsen?! Pussar från mig

    SvaraRadera
  2. Jag blir lika rörd var gång jag läser om hur ni känner och hur ni mår ! Men som en skola att man måste lära sej på nytt ! Thomas och jag får en tår .... Men av kärlek och varför.... ❤️Skulle det bli så.... Men vi och ni reder detta ihop ni e super duktiga båda två ! Heja Tage ... Snart så..... ❤️! Ofta tänker jag va mycke jag kunnat hjälpa er med om vi bodde i SKÅNE !!! Puss så länge !

    SvaraRadera