måndag 17 februari 2014

Måndag och sportlov

Hade det inte varit för flickorna så hade jag nog gett upp. Grävt ner mig. Inte tagit tag i saker. Tvätten, städning, maten, hunden... I alla fall just nu. Men det är ju det som är sådan tur, att jag faktiskt har flickorna. Mina räddare. De får mig att överleva. Ola får mig att överleva. När jag bara vill tänka att allt är kört, allt, så drar de upp mig. Ångesten, rädslan och ovissheten ligger som en mörk skugga över mitt bröst och jag tar mig i kragen och spelar ett spel med Tyra. Jag vill skrika: jag finns här för dig! Jag älskar dig! Det är inte ditt fel att Tage tar så mycket uppmärksamhet från dig! Om en timme ska vi hämta stora storasyster, äntligen! Hon får oss verkligen att tänka på annat. Nu är det sportlov och vi ska planera in en fin vecka tillsammans!

Tage har inte feber just nu, så skönt. Han har sovit ganska gott inatt, bara vaknat en 4 gånger men somnat om snabbt efter lite snutt.

Ha en fin dag alla

2 kommentarer:

  1. Skulle vara hjärtan... Inte fula fyrkanter :-(
    Gör ett försök till
    ❤️

    SvaraRadera