onsdag 20 maj 2015


Idag ville Tyra vara ledig från förskolan. Sagt och gjort. Hon ville även få pannkakor till frukost. Det orkade inte denna mamman riktigt. Men kom på att vi har våffelpaket i skafferiet. Ojoj, våfflor till frukost! En onsdag! Ja, i landet upp och ner får man det! När sedan Tage sovit sin förmiddagslur bestämde vi oss för att leta efter Izzy som vi inte sett sedan kvällen innan. Utan framgång. Efter kattjakten cyklade vi till almaregården för att köpa några lavendelplantor och var sin smultronplanta till barnen. Väl hemma igen var det sovdags för Tage. Istället för att somna bajdade han blöjan full och som sedan trycktes ut över nästan hela mig och över Tages rygg och min arm. Eeuuuuw! Det blev till att bada. 

När pappan kom hem blev det gräsklippning, Olas största nöje just nu, tar ju bara typ 20 min! I alla fall, Tage var i himmelriket och Tyra hjälpte till. Fantastiskt fint väder ikväll. Älskar denna årstiden. Här kan det stanna. Inte för varmt, fortfarande svalt på nätterna. Perfekt, i alla fall för Tage. 

När det så var dags för kvällsrutinerna visade tages temp 38,7. Så nu ligger jag här och lyssnar på en liten gosses snusningar på min ena sida och en liten flickas snusningar från den andra sidan. Tätt, tätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar