lördag 5 november 2016

Set blev en mysig fredagkväll. Tacos ich lite soffmys allihopa innan det var dags att lägga Tage. Då bädda jag och Tyra också ner oss i soffan med täcke och kudde. När klockan var 22.00 kom Ola sömndrucken ner till oss och där låg både jag och Tyra och sov gott. Ola hade också somnat med Tage. Så hela familjen somnade vid 20-tiden igår. Så nej, det blev ingen film igår. Jo, biofilmen, Trolls. Jättemysig film med riktigt bra musik! 
Ikväll är det Så mycket bättre. Då ska det ätas fröknäcke (om jag lyckas utan bränna dem) med brie! Gott!

Idag har vi hunnit med att köpa en slow Cook från Electrolux. Vi hoppas att den kan underlätta vardagen lite men ickså göra god mat såklart. Spännande! Imorgon ska vi testa att göra helstekt karré i den. 

Tage mår bättre. Febern är stadig just nu. Tyra är jätteförkyld men jag hoppas att det inte blir mer feber på någon nu på länge länge. 

Idag tränade Tyra på at spela lite super mario på Wii:et. Gick bra!
Nostalgi!

2 kommentarer:

  1. Jag har en slow cocker. Den är perfekt att förbereda och laga mat i. Jag brukar laga chili con carne, ärtsoppa, olika kött och kycklinggrytor, pulled pork el chicken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ska bli spännande att börja använda!

      Radera