lördag 20 juni 2015

Midsommardagen

Igår var det midsommarafton! Det blev inget besök till stugan i Brösarp där många av kusinerna är tillsammans med farmor och Olas systrar bl a. Förra året beslöt vi att Tyra och Ola skulle dit så att Tyra skulle få uppleva ett riktigt midsommarfirande. Då stannade jag och Tage hemma eftersom det är lite långt till sjukhuset därifrån. I år ville vi inte dela på oss. Vi vill ju vara tillsammans. På förmiddagen körde vi till http://www.annedalsgard.se/ åkte köpte oss jordgubbar, potatis, dill och gräslök. Vi stannade till utmed en av landsvägarna och jag plockade mig lite fina blomster, i ösregn, medan familjen satt i bilen och tittade på.
När vi sedan kom hem förberedde vi en god lunch. Tyra var väldigt nöjd. Tage och Ola tog sig en midsommarlur och då passade jag och Tyra på att göra en midsommartårta.

Vi fick hoppa över midsommardansen här i området pga ösregn, men när solen senare tittade fram gjorde vi vår egna istället och vi dansade till små grodorna till Tyras och Tages mycket stora förtjusning. De undrade nog vad detta var för konstigt påhitt. Mamma och pappa hoppar som grodor kring ett kors med massa buskar på! När barnen sedan somnat grillade jag och Ola oss en god köttbit och hade en lugn och skön kväll framför bra film. Vi är nöjda!

Tyra hjälpte till...att slicka skålarna :-)

Tyra fixade till flaggorna i tårtan!



Hej!

Årliga midsommarbilden

Inte helt lätt att få Tage att stanna kvar

Min fina Ebba var med sin pappa och en massa barn att leka med. Gör ont i mig varje gång vi inte är fulltaliga men vetskapen om att hon har det bra är gott nog.

1 kommentar:

  1. Miiidsommarkraaamar i stora lass kommer här! Vilka fina bilder, men ni är ju lite väl snygga allesammans alltså. Hoppas vi kan vara kompis igen snart ändå? Jag gillar verkligen Tages regnbyxor på svenskt tema! Vi har gnällvarmt här idag så jag skickar några grader uppåt er, kommer nog fram tills i morgon kanske? Saknar er mycket, var rädda om er så ses vi snart! Maya & Isa hälsar också

    SvaraRadera